قفل زنجیر پرده چیست؟

قفل زنجیر پرده

انتخاب پرده جدید برای منزل کاری هیجان‌انگیز و نشاط‌آور است. این موضوع با وجود تنوع رنگ و طرح که در پرده‌های مدرن امروزی به چشم می‌خورد، هیجان بیشتری پیدا می‌کند. اما هم‌زمان با تصمیم‌گیری در مورد ویژگی‌های زیباشناسی پرده مورد نظر، باید به ایمنی کودکان هم توجه کرد. قفل زنجیر پرده به همین منظور طراحی و تولید شده است. توجه به ایمنی کودکان، نه تنها زمانی که تصمیم به خرید پرده‌های جدید دارید مهم است، بلکه موضوعی است که سازندگان هنگام طراحی، تولید و نصب پرده‌، اهمیت زیادی به آن می‌دهند. ثابت شده است پرده‌های دارای طناب یا زنجیر، اگر تمام الزامات و دستورالعمل‌های قانونی مرتبط و لازم را نداشته باشند، به طور بالقوه برای نوزادان، کودکان و افراد آسیب‌پذیر خطرناک هستند؛ تا جایی که استفاده نادرست از آن‌ها می‌تواند منجر به جراحت یا حتی در برخی موارد منجر به مرگ شود. بنابراین غفلت از استانداردسازی نصب پرده‌ها و عدم استفاده از ابزارهای ایمنی، می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری داشته باشد.

چرا باید پرده‌های ایمن برای کودکان ایجاد کنیم؟

تحقیقات نشان می‌دهد بیشتر مرگ‌های تصادفی مربوط به خفگی در اثر زنجیر و ریسمان پرده، در اتاق خواب و در کودکان بین 16 تا 36 ماه اتفاق می‌افتد. بیش از نیمی از مرگ‌های تصادفی، حدود 23 ماهگی رخ می‌دهد، زیرا کودکان در این سنین، نوپا و بسیار پرتحرکند و از آن‌جا که کنترل عضلانی آن‌ها هنوز به طور کامل توسعه نیافته، در صورت گرفتار شدن، نمی‌توانند خود را آزاد کنند.

کودکان در سنین پایین، نوپا و بسیار پرتحرکند و زنجیر پرده برای آن‌ها خطرناک است.
کودکان در سنین پایین، نوپا و بسیار پرتحرکند و زنجیر پرده برای آن‌ها خطرناک است.

علاوه بر این، نای کودکان نوپا هنوز به طور کامل رشد نکرده و نسبت به بزرگسالان و کودکان بزرگ‌تر، کوچک‌تر و سفت‌تر است. این بدان معنی است که اگر گردنشان منقبض شود، به سرعت خفه می‌شوند. کودکان نوپا می‌توانند به سرعت و بی‌سروصدا با زنجیر پرده که به صورت حلقه درآمده است، خفه شوند و مراقب آن‌ها تا آخرین لحظه از آنچه اتفاق می‌افتد، بی‌خبر بماند.

اگر یک کودک نوپا در طناب حلقه ‌شده پرده‌های بدون قفل زنجیر پرده گیر کند، تنها 20 ثانیه طول می‌کشد تا در اثر خفگی بمیرد. برای کاهش خطر طناب‌های حلقه‌دار، از جمله زنجیر پرده، باید این ریسمان‌ها دور از دسترس کودکان نگهداری شوند. این واقعیت، ‌بخش تجارت، نوآوری و مهارت‌های انگلستان (BIS)، کمیته اروپایی استانداردسازی (CEN)، The British Blind and Shutter Association (BBSA) و صندوق پیشگیری از تصادفات کودکان (CAPT) را بر آن داشت تا برای بررسی اصلاحات طراحی و افزایش آگاهی در مورد مسائل ایمنی، اقدامات مؤثری انجام دهند و استانداردهای بالایی تعیین کنند.

حراج!
شروع قیمت از 870,000 تومان
در انبار موجود نمی باشد
حراج!
499,000 تومان (هر متر مربع)
حراج!
499,000 تومان (هر متر مربع)
حراج!

پرده زبرا چاپی

پرده زبرا DZ1007 V-01

499,000 تومان (هر متر مربع)
حراج!
تماس بگیرید

پرده زبرا

پرده زبرا BOISE V-02

330,000 تومان (هر متر مربع)
حراج!

پرده زبرا

پرده زبرا BOISE V-04

499,000 تومان (هر متر مربع)
حراج!
499,000 تومان (هر متر مربع)
حراج!
شروع قیمت از 1,238,153 تومان
حراج!
809,250 تومان

از سال 2004، انجمن سلطنتی بریتانیا برای پیشگیری از تصادفات (RoSPA) از صنعتگران تقاضا کرد اقدامات داوطلبانه‌ای برای کاهش خطر طناب‌های حلقه‌دار انجام دهند. در سال 2014 استاندارد جدیدی منتشر شد که استاندارد اروپایی قبلی منتشر شده در سال 2009 را اصلاح کرد. این اصلاحیه به طور قابل توجهی دامنه استاندارد قبلی را گسترش داد و طیف وسیعی از پرده‌ها را در بر گرفت. طبق اصلاحیه سال 2014، پرده‌های جدید باید از نظر طراحی ایمن باشند یا با وسایل ایمنی مناسب کودک عرضه شوند.

طبق اصلاحیه سال 2014، پرده‌های جدید باید از نظر طراحی ایمن باشند.
طبق اصلاحیه سال 2014، پرده‌های جدید باید از نظر طراحی ایمن باشند.

با وجود تمام اقدامات فوق در سال 2016، RoSPA دریافت که از سال 1999 تا سال مذکور، حدود 28 مورد مرگ‌ومیر تأیید شده کودکان مرتبط با زنجیر و بندهای آویزان حلقه ‌شده مانند زنجیر پرده در بریتانیا وجود داشته است. از آن زمان تا کنون اقدامات زیاد دیگری برای ایمنی پرده‌ها در دنیا انجام گرفته است؛ برای مثال می‌توان به کمپین Make it Safe که RoSPA بخشی از آن بوده است، با هدف افزایش آگاهی در مورد خطرات بالقوه طناب‌های حلقه‌دار در میان خانواده‌هایی که فرزندان کوچک دارند، اشاره کرد. هدف کمپین این بود که همه پرده‌ها مطابق با الزامات ایمنی کودک تولید و فروخته شوند.

در چند سال اخیر، به واسطه تولید قفل زنجیر پرده، پرده‌های غلتکی بسیار ایمن‌تر شده‌اند. فناوری نقش مهمی ‌در طراحی و ایجاد پرده‌های ایمن‌تر ایفا کرده و مطمئناً مصرف‌کنندگان هم از خطرات مرتبط با پرده‌های غلتکی با زنجیر یا طناب بیشتر آگاه شده‌اند. پرده‌های موتوری نمونه‌ای عالی برای بهبود ایمنی کودکان هستند.

پرده‌های موتوری، نمونه‌ای عالی برای بهبود ایمنی کودکان هستند.
پرده‌های موتوری، نمونه‌ای عالی برای بهبود ایمنی کودکان هستند.

در این گونه پرده‌ها، نیازی به طناب یا زنجیر شل نیست، بنابراین خطرات احتمالی مرتبط با آن هم از بین می‌رود، اما خبر خوب این است که حتی اگر پرده‌های غلتکی زنجیردار در محیط شما اجرا شده است، می‌توانید از تجهیزات و وسایل جانبی که مخصوص این نوع پرده‌ها طراحی شده، استفاده کنید و امنیت کودکان خود را تضمین نمایید. قفل زنجیر پرده یکی از این تجهیزات است که با وجود طراحی بسیار ساده‌اش، عملکردی بسیار فوق‌العاده دارد. به طور کلی، سه روش وجود دارد که می‌توان پرده‌ها را از نظر ایمنی کودک طبقه‌بندی کرد:

  • طراحی ایمن: پرده‌هایی که از نظر طراحی ایمن هستند، یا هیچ زنجیری ندارند یا دارای ریسمان‌های مخفی یا کشیده هستند. این پرده‌ها معمولاً با دست فشرده می‌شوند یا در جای خود کشیده می‌شوند و شامل پرده‌های چوبی، پرده‌های فنری و پرده‌های کششی هستند. پرده‌های مدرن که با استفاده از موتور بالا و پایین می‌شوند، از جمله پرده‌های دارای طراحی ایمن هستند و کمترین خطر را برای کودکان نوپا ایجاد می‌کنند.
  • سیستم‌های ایمنی داخلی: این پرده‌ها به همراه سیستم‌های ایمنی تعبیه ‌شده در محصول بوده و نیازی به نصب سیستم‌های ایمنی اضافی در هنگام نصب ندارند.
  • سیستم‌های ایمنی جداگانه: پرده‌هایی که به صورت ایمن طراحی نشده‌اند یا دارای سیستم ایمنی داخلی نیستند، نیاز به سیستم‌های ایمنی جداگانه دارند. پیش از استفاده از این پرده‌ها، نیاز است یک ویژگی ایمنی اضافی نصب شود که شامل کشنده‌های طناب، زنجیر و فیکس‌کننده‌های طناب و زنجیر است. قفل زنجیر پرده، سیستم ایمنی جداگانه‌ای است که در پرده‌های فاقد سیستم ایمنی داخلی، کاربرد گسترده‌ای دارد.
قفل زنجیر پرده، سیستم ایمنی جداگانه‌ای است که در پرده‌های فاقد سیستم ایمنی داخلی کاربرد گسترده‌ای دارد.
قفل زنجیر پرده، سیستم ایمنی جداگانه‌ای است که در پرده‌های فاقد سیستم ایمنی داخلی کاربرد گسترده‌ای دارد.

پرده‌های غلتکی مانند پرده شید رول، می‌توانند موتوردار یا فنری اجرا شوند. همچنین می‌توانند یک زنجیر داشته باشند که غلتک را می‌چرخاند، اما برای مطابقت با مقررات ایمنی کودک لازم است این زنجیر با ابزاری مانند قفل زنجیر پرده مهار شود. غیر از توجه به ایمن‌سازی پرده‌ها، بهتر است اقدامات دیگری برای تأمین ایمنی کودکان نوپای خود در نظر بگیرید. برخی از ایمن‌سازی‌هایی که می‌توانید در منزل خود انجام دهید، عبارتند از:

  • مبلمان را از پنجره‌ها دور کنید. کودکان عاشق بالارفتن هستند، بنابراین مبلمان را از پرده‌های پنجره دور نگه دارید. این موضوع شامل تخت خواب، انواع نیمکت، صندلی و زمین بازی کودک هم می‌شود.
  • حتی‌الامکان در اتاق خواب کودک از پرده‌هایی که زنجیر و ریسمان ندارند، استفاده کنید.
  • اسباب‌بازی‌ها یا اشیائی را که می‌توانند خطرآفرین باشد، روی تخت یا اطراف مکانی که کودک بازی می‌کند، آویزان نکنید.
  • کیف‌های بنددار را جایی آویزان نکنید که کودک بتواند سر خود را از حلقه آن عبور دهد.
حراج!
1,350,000 تومان (هر متر مربع)
حراج!

پرده ورتیلاین

پرده ورتیلاین ساده

1,350,000 تومان (هر متر مربع)

قفل زنجیر پرده چیست و چه کاربردی دارد؟

قفل زنجیر پرده، قفلی است که زنجیر یا طناب پرده را ثابت کرده و مانع از آویزان ‌شدن و دسترسی کودکان به آن می‌شود. این وسیله منزل شما را به محیطی ایمن برای کودکان، سالمندان و افراد دارای مشکلات حرکتی تبدیل می‌کند. برای اطمینان از ایمنی کودکان، پرده‌های غلتکی را با سیستم ایمنی همراه کنید. شما می‌توانید از قفل زنجیر کودک استفاده نمایید. قفل باید به طور ایمن روی سطح مجاور دور از دسترس کودکان و حداقل 1.5 متر از کف نصب شود. طناب پرده نیز باید روی گیره محکم شود.

فروشگاه اینترنتی پرده بازار به عنوان یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های تخصصی عرضه‌کننده پرده‌های مدرن در ایران، ایمنی را بسیار جدی گرفته و از خطرات احتمالی پرده‌های غلتکی با طراحی ضعیف آگاه است. به همین دلیل علاوه بر ارائه پرده‌های ایمن مطابق با استانداردهای روز دنیا، اقدام به تهیه و توزیع وسایل و تجهیزات جانبی ایمن‌سازی پرده‌ها برای کودکان کرده و در این راه یکی از پیشگامان در ایران محسوب می‌شود.

قفل باید حداقل در فاصله‌ی 1.5 متر از کف نصب شود.
قفل باید حداقل در فاصله‌ی 1.5 متر از کف نصب شود.

قفل زنجیر پرده یکی از کاربردی‌ترین، ساده‌ترین و ارزان‌ترین تجهیزات ایمنی پرده‌های غلتکی است. با استفاده از این ابزار می‌توانید زنجیر و ریسمان پرده را محکم و ثابت کرده و از آویزان‌ ماندن آن و تشکیل حلقه خطرناک جلوگیری کنید. فروشگاه اینترنتی پرده بازار پرده مورد نظرتان را به صورت بدون آویز و تنها با قفل زنجیر ارسال می‌کند و بدین‌ترتیب، زحمت شما را تا حد زیادی کم می‌کند، زیرا طول زنجیر مطابق با استاندارد در نظر گرفته می‌شود تا هیچ خطری متوجه کودک یا کودکان شما نباشد.

شما می‌توانید انواع پرده‌های مدرن، شامل: پرده شید، پرده دابل شید، پرده زبرا، پرده ورتیلاین و پرده سان اسکرین را از فروشگاه اینترنتی پرده بازار خریداری کرده و از امنیت و کیفیت بالای آن مطمئن باشید. همچنین در صورت تمایل می‌توانید پرده‌های موتوردار را که به صورت برقی بالا و پایین می‌شوند، خریداری کنید تا هیچ خطری متوجه فرزند شما نباشد. به خاطر داشته باشید کلیه امور طراحی، نصب و اجرای پرده توسط متخصصان فروشگاه اینترنتی پرده بازار با امن‌ترین روش ممکن انجام می‌شود. کافی است محصول مورد نظر خود را سفارش دهید تا خدمات مورد نظر شما در کمترین زمان و با بهترین کیفیت ارائه شود.

منبع +++

قفل زنجیر پرده چیست و چه کاربردی دارد؟

قفل زنجیر پرده، قفلی است که زنجیر یا طناب پرده را ثابت کرده و مانع از آویزان ‌شدن و دسترسی کودکان به آن می‌شود. این وسیله منزل شما را به محیطی ایمن برای کودکان، سالمندان و افراد دارای مشکلات حرکتی تبدیل می‌کند.

پرده‌ها از نظر ایمنی کودک، چند دسته را دربر می‌گیرند؟

+ طراحی ایمن
+ سیستم‌های ایمنی داخلی
+ سیستم‌های ایمنی جداگانه

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.