انواع پرده زبرا: بررسی مدل‌ها و طرح‌های متنوع پرده‌های زبرا

انواع پرده زبرا

امروزه انواع پرده زبرا با طراحی‌ها و رنگ‌بندی‌های متنوع در بازار موجود هستند و به یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین انواع پرده تبدیل شده‌اند. این پرده‌های مدرن که ظاهر خاص و منحصربه فردشان جلوه متمایزی به اتاقی که در آن نصب شده‌اند می‌دهد، ویژگی‌های متفاوتی دارند که در بسیاری از پرده‌ها نمی‌توانید نظیر آن‌ها را بیابید.

پرده زبرا به شما امکان می‌دهد انواع مختلف نوردهی را داشته باشید و بتوانید از حریم خصوصی خود در شب و روز محافظت کنید. برای اینکه بتوانید بهترین نوع پرده زبرا را که با سلیقه و نیازهای شما هماهنگی کامل داشته باشد پیدا کنید، لازم است با انواع پرده زبرا آشنا شوید. در این مقاله به بررسی انواع مختلف پرده زبرا می‌پردازیم و در خلال آن، توضیح مختصری درباره ساختار پرده و چگونگی عملکرد آن ارائه می‌کنیم.

پرده زبرا ساده

پرده زبرا ساده به نوعی پرده زبرا گفته می‌شود که از لاین‌های پارچه‌ای تک‌رنگ و بدون طرح و نقش ایجاد شده است. ساختار پرده زبرا با اقتباس از پرده کرکره ای سفید یا رنگی غلتکی طراحی شده است، اما اصلاحات قابل توجهی روی آن صورت گرفته است؛ به گونه‌ای که کارایی و عملکرد پرده به طور قابل توجهی افزایش یافته است. این پرده از نوارهای پارچه‌ای مات و تور تشکیل شده که به صورت یک‌درمیان، موازی و افقی قرار گرفته و با ظرافت تمام به یکدیگر دوخته شده‌اند، به این ترتیب ساختاری یکپارچه را به وجود می‌آورند و به عنوان پرده زبرا اشپزخانه یا پرده زبرا اتاق خواب مناسبند.

پارچه پرده به صورت حلقه پیوسته دور لوله‌ای می‌چرخد و نوارهای تور و پارچه از مقابل یکدیگر عبور می‌کنند. وقتی پرده زبرا اشپزخونه را طوری تنظیم کنید که نوارهای پارچه‌ای مات روبه‌روی هم و نوارهای پارچه‌ای تور مقابل هم قرار بگیرند، نور از تور عبور می‌کند و وارد اتاق می‌شود. بدین‌ترتیب نوری سایه روشن و متعادل خواهید داشت که می‌توانید میزان آن را از 10 تا 50% تغییر دهید. با حرکت دادن پارچه و قرار دادن لاین‌های مات پرده زبراآشپزخانه در برابر تور می‌توانید ورود نور به اتاق را قطع کنید. همچنین این امکان را دارید که پرده اشپزخونه زبرا را به صورت کامل بالا بزنید و ورود کامل نور به اتاق را داشته باشید.

از میان انواع پرده زبرا سفید ساده و دیگر انواع زبرا ساده، می‌توان به زبراهای چاپی هم اشاره نمود که گونه‌ای خاص را به خود اختصاص داده و با فناوری دیجیتال همراه هستند. برای مثال پرده زبرا طرح منظره از نمونه‌های چاپی زبرا است که در فضاهای خاص کاربرد بی‌نظیری دارد و حتی می‌تواند به عنوان پرده زبراآشپزخانه مورد استفاده قرار گیرد؛ اما نکته مهم در انتخاب این نوع پرده، توجه به قیمت پرده زبرا چاپی است. قیمت پرده زبرا چاپی با توجه به فناوری به کار رفته در آن متفاوت است. در واقع اگر فناوری پیشرفته دیجیتال در تولید این نوع پرده استفاده شود، طبیعتاً نسبت به سایر فناوری‌ها هزینه بیشتری خواهد داشت.

پرده زبرا ساده با لاین‌های پارچه‌ای تک‌رنگ و بدون طرح
پرده زبرا ساده با لاین‌های پارچه‌ای تک‌رنگ و بدون طرح

پرده زبرا آشپزخونه با استفاده از زنجیری که در سمت راست یا چپ پرده آویزان است، تنظیم می‌شود. در این حالت قابلیت تنظیم پرده به صورت مکانیکی است، اما شما می‌توانید پرده زبرا را موتوردار کرده و به صورت پرده برقی از آن استفاده کنید. استفاده از پرده برقی مزایای زیادی دارد و زندگی را تا حد زیادی برای شما آسان می‌کند.

به عنوان مثال می‌توانید همان‌طور که در جای خود نشسته‌اید، با استفاده از دستگاه کنترل از راه دور پرده را تنظیم کنید و میزان ورود نور به اتاق را تغییر دهید. همچنین پرده برقی امکان ادغام شدن با سیستم خانه هوشمند را دارد. بدین‌ترتیب با استفاده از اپلیکیشن روی گوشی تلفن همراه خود، حتی وقتی در خانه نیستید، می‌توانید پرده‌ها را تنظیم کنید یا پرده را طوری برنامه‌ریزی کنید که در ساعت‌های خاصی باز یا بسته شود.

همان‌طور که گفته شد، لاین‌های پارچه‌ای مات و تور در پرده زبرا ساده، بدون طرح و نقش و یک‌رنگ هستند. این ویژگی باعث می‌شود پرده ظاهری مینیمال و با تطبیق‌پذیری بسیار بالا داشته باشد و شما بتوانید آن را در تمام مکان‌ها، اعم از اتاق‌های اداری، اماکن مسکونی، محیط‌های تجاری، آموزشی و… استفاده کنید.

پرده زبرا پلیسه

طرح های پرده زبرا پلیسه نوع خاص و بسیار جذابی از پرده زبرا است که در آن لاین‌های پارچه‌ای مات پرده با تاخوردگی‌های منظم، افقی و آهارخورده‌ای هستند که حالت پلکانی و برجسته بسیار زیبایی به وجود می‌آورند. این ویژگی باعث می‌شود زیبایی پرده دوچندان شود، اما مزیت آن تنها محدود به افزایش زیبایی نیست.

این مدل پرده زبرا برای اتاق خواب مناسب است، زیرا قابلیت بالایی در کنترل نور وارد شده به اتاق را دارد. شما در طول روز می‌توانید نوری ملایم و سایه روشن داشته باشید و حدی از حریم خصوصی را برای خود به وجود آورید. هنگام شب نیز که به قطع کامل نور نیاز دارید، می‌توانید پرده را طوری تنظیم کنید که ورود نور به اتاق متوقف شده و حریم خصوصی کاملی ایجاد شود. اگرچه پرده‌های زبرا تمام قابلیت‌های ذکر شده را ارائه می‌کنند، اما این مدل زبرا برای اتاق خواب کارایی بیشتری داشته، زیرا این کار را با شدت بیشتری نسبت به دیگر انواع پرده زبرا انجام می‌دهد.

پلیسه‌های موجود در پرده زبرا پلیسه باعث افزایش ضخامت پارچه می‌شود.
پلیسه‌های موجود در پرده زبرا پلیسه باعث افزایش ضخامت پارچه می‌شود.

پلیسه‌های موجود بر لاین‌های پارچه‌ای پرده زبرا پلیسه باعث می‌شود ضخامت پارچه بیشتر شده و با قدرت بیشتری جلوی ورود نور به اتاق را بگیرد، بنابراین به عنوان پرده اتاق خواب و اتاق کنفرانس که نیاز به تاریکی بیشتری در آن‌ها وجود دارد، بسیار مناسب است. از سوی دیگر یکی از ویژگی‌های خوب پرده زبرا صرفه‌جویی در مصرف انرژی است و پرده پلیسه از این نظر هم می‌تواند کارکرد بهتری ارائه دهد.

تمام پرده‌ها حدی از عایق‌بندی پنجره و ممانعت از اتلاف انرژی را ارائه می‌دهند، اما پرده‌هایی مانند انواع پرده زبرا که ساختار دو لایه دارند، با حبس هوا بین دو لایه باعث می‌شوند عایق‌بندی بهتری فراهم شود و صرفه‌جویی بیشتری در مصرف انرژی صورت بگیرد. پرده پلیسه دارای لاین‌های پارچه‌ای ضخیم‌تری است، پس مطمئناً می‌تواند تأثیر بیشتری در جلوگیری از ورود گرما به محیط در تابستان و خروج هوای گرم از اتاق در زمستان داشته باشد.

پرده زبرا پلیسه ظاهر مینیمالی دارد و می‌توانید از آن در تمام مکان‌ها استفاده کنید. همچنین برای تمام اتاق‌های منزل از اتاق پذیرایی گرفته تا اتاق خواب و آشپزخانه مناسب است. این مدل زبرا پذیرایی قیمت بالایی نداشته و معمولاً در سه شکل پلیسه درشت، پلیسه میکرو و پلیسه بالا و پایین تولید می‌شود.

حراج!
شروع قیمت از 870,000 تومان
در انبار موجود نمی باشد

پرده زبرا

پرده زبرا MONO V-37

(هر متر مربع)
حراج!
499,000 تومان (هر متر مربع)
حراج!

پرده زبرا چاپی

پرده زبرا DZ1094 V-01

499,000 تومان (هر متر مربع)
حراج!

پرده زبرا چاپی

پرده زبرا DZ1007 V-01

499,000 تومان (هر متر مربع)
حراج!
تماس بگیرید

پرده زبرا

پرده زبرا BOISE V-02

330,000 تومان (هر متر مربع)
حراج!

پرده زبرا

پرده زبرا BOISE V-04

499,000 تومان (هر متر مربع)
حراج!
499,000 تومان (هر متر مربع)
حراج!
شروع قیمت از 1,238,153 تومان
حراج!
809,250 تومان

پرده زبرا دو رنگ

طرح پرده زبرا دو رنگ خاص‌ترین و متمایزترین انواع پرده زبرا است. در این مدل جدید پرده زبرا، هر لاین پارچه‌ای دارای دو رنگ متفاوت است که به زیباترین حالت ممکن با یکدیگر ترکیب شده و جلوه بی‌نظیری را به وجود می‌آورند. این نوع از طرحهای پرده زبرا، ظاهر شیک، مدرن و در عین حال مینیمالی دارد که باعث می‌شود در همه مکان‌ها قابل استفاده باشد.

شما می‌توانید رنگ‌بندی انواع مدل پرده زبرا دو رنگ را مطابق با رنگ دکور خود انتخاب کنید و پرده را به تنهایی یا در ترکیب با پرده پارچه‌ای استفاده کنید؛ برای مثال انواع مدل پرده زبرا کرم دو رنگ یا انواع زبرا با رنگ‌های مات جذابیت بصری بی‌نظیری ایجاد کرده و تطبیق‌پذیری بسیار بالایی دارد و در محیط‌های رسمی، نیمه رسمی، دوستانه، خانوادگی، خصوصی و… مناسب است.

پرده زبرا دو رنگ با ظاهری شیک، مدرن و در عین حال مینیمال
پرده زبرا دو رنگ با ظاهری شیک، مدرن و در عین حال مینیمال

پرده زبرا ژاکارد

پرده زبرا ژاکارد یکی از زیباترین انواع پرده زبرا اشپز خانه است. در این پرده زبرا طرحدار، طرح‌هایی به شکل گل یا… در تاروپود پارچه بافته می‌شود که حالت سه‌بعدی خاصی به پرده می‌دهد و زیبایی بی‌نظیری به وجود می‌آورد. پرده زبرا طرحدار ژاکارد حالت شیک و تقریباً رسمی دارد و به عنوان یکی از برترین انواع مدل زبرا پذیرایی قیمت مناسبی داشته و برای اتاق جلسات ادارات، لابی هتل‌های مجلل و… نیز بسیار مناسب است؛ گرچه می‌توانید آن را در همه مکان‌ها استفاده کنید.

این پرده مانند دیگر انواع پرده زبرا رنگ‌بندی متنوعی دارد که به شما امکان می‌دهد آن را با دکور خانه یا محل کار خود هماهنگ کنید. فقط کافی است با استعلام قیمت مدل کرکره پذیرایی از سایت پرده بازار، بهترین‌ و به صرفه‌ترین خرید را داشته باشید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید پرده زبرا

زبرا طرح چوب

پرده زبرا طرح جدید چوب نوعی پرده زبرا است و همان‌طور که از نام آن مشخص است، لاین‌های پارچه‌ای پرده طرح چوب دارند. این پرده رنگ‌بندی بسیار متنوعی دارد و اگر آن را به رنگ چوب انتخاب کنید، حال‌ و هوای کلبه جنگلی چوبی را در مکان نصب‌ شده در آن به وجود می‌آورد.

پرده زبرا طرح چوب، بهترین گزینه برای دکوراسیون‌های طرح چوب
پرده زبرا طرح جدید چوب، بهترین گزینه برای دکوراسیون‌های طرح چوب

پرده زبرا موج‌دار

پرده زبرا موج‌دار یکی از انواع ساده، شیک و مینیمال پرده زبرا در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف است که روی آن طرح‌هایی به شکل موج وجود دارد و حالت تعلیق دلپذیری را به وجود می‌آورد. این پرده نسبت به آن دسته از انواع پرده زبرا که طرح‌های سلطنتی‌تری دارند، مانند پرده طرح ژاکارد یا پرده گل داماس یا طرح‌هایی که فانتزی‌تر هستند، مانند طرح چوب و طرح دو رنگ برای محیط‌های کاری کارکرد بهتری دارد.

پرده زبرا موج‌دار، پرده‌ای عالی برای ادارات، شرکت‌ها، سازمان‌ها، مراکز آموزشی و… است. شما می‌توانید از این پرده به عنوان پرده پذیرایی، اتاق نشیمن، اتاق خواب و حتی پرده آشپزخانه استفاده کنید و حتی زمانی که تبدیل به پرده دست دو شد، با نصب آن محیط زیبا و شیکی را در منزل خود به وجود آورید.

زبرا بافت برجسته

پرده زبرا بافت برجسته برای کسانی که به نوع ساده پرده زبرا علاقه‌مند هستند، اما می‌خواهند پرده عمق و غنای بیشتری به فضا بدهد، بسیار مناسب است. این پرده طرح خاصی که در دیگر انواع پرده زبرا مانند پرده طرح چوب یا موج‌دار دیدیم، ندارد، اما لاین‌های پارچه‌ای آن دارای بافت برجسته هستند که محیط را گرم‌تر و دوستانه‌تر می‌کند.

این بافت در بیشتر موارد می‌تواند بافت ریزی مانند بافت پوست ماری یا بافت درشت‌تری مانند بافت پوست ماهی باشد. این به سلیقه شما بستگی دارد که چه نوع بافتی را برای پرده خود در نظر بگیرید. حتی می‌توانید از بافت شاین‌دار استفاده کنید و کاری کنید که پرده‌های منزل شما زیر نور چراغ یا نور طبیعی، درخشش ملایم و ظریفی داشته باشند.

پرده زبرا گلدوزی

مدل های پرده زبرا گلدوزی یکی از زیباترین انواع پرده زبرا توری و یکی از لطیف‌ترین و ظریف‌ترین آن‌ها است و برای کسانی که به طرح‌های سنتی و هنرهای دستی علاقه‌مند هستند، بسیار مناسب است. در این پرده زبرا توری، طرح‌های زیبایی روی هر دو قسمت تور و پارچه پرده گلدوزی می‌شود. این کار باعث می‌شود پرده زبرا بلند ظاهر ساختاری یکپارچه و همگون را به خود بگیرد و لاین‌های تور و مات آن چندان مشخص نباشد.

در پرده زبرا گلدوزی، طرح‌های گلدوزی با ظرافت روی هر دو قسمت تور و پارچه پرده گلدوزی می‌شود.
در پرده زبرا گلدوزی، طرح‌های گلدوزی با ظرافت روی هر دو قسمت تور و پارچه پرده گلدوزی می‌شود.

شما می‌توانید از پرده زبرا گلدوزی در هر مکانی که می‌خواهید ظاهر لطیف و دوست‌داشتنی ایجاد کنید، استفاده نمایید. کرکره زبرا، جدیدترین مدل کرکره آشپزخانه بوده و بهترین گزینه ممکن برای استفاده در مکان‌هایی است که به نوعی با کودکان ارتباط دارند، زیرا محیطی خودمانی ایجاد کرده و می‌تواند ترس و اضطراب کودکان را کاهش دهد.

از جمله این مکان‌ها می‌توان به مهدکودک‌ها، مراکز پیش دبستانی، مراکز درمانی مخصوص کودکان، آموزشگاه‌های کودک و نوجوان و… اشاره کرد. این پرده که در اکثر فروشگاه‌های بازار پرده عرضه می‌شود، برای انواع دکوراسیون‌ها از کلاسیک و سنتی گرفته تا مدرن و مینیمال مناسب است. همچنین می‌توانید از آن در تمام اتاق‌های منزل استفاده کنید.

پرده زبرا نقره‌کوب

پرده زبرا نقره‌ ای نقره‌کوب یکی از انواع بسیار زیبای پرده زبرا طلایی و پرده زبرا نقره‌ ای است که می‌تواند به تنهایی یا همراه با طرح‌های دیگر مانند طرح گل داماس به کار برده شود. در این طرح، پرده حالت نقره‌ای و درخشان بسیار زیبایی پیدا می‌کند که جلوه باشکوهی به اتاق می‌دهد. پرده زبرا طلایی نقره‌کوب در نمای پرده دست دو نیز محبوبیت زیادی دارد و در انواع دکوراسیون‌ها قابل استفاده است. همچنین می‌توانید از این پرده نقره‌ای به عنوان پرده لابی هتل‌ها و مکان‌های غیررسمی ‌و خانوادگی مانند پرده اتاق نشیمن یا اتاق خواب و حتی پرده اشپز خانه زبرا استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: پرده زبرا چیست و چرا باید آن را انتخاب کنیم؟

زبرا گل داماس

گل داماس، طرحی قدیمی ‌و بسیار محبوب است که در انواع المان‌های طراحی، از جمله پرده، از گذشته تا به امروز استفاده شده است و طرفداران خاص خود را دارد. این طرح به صورت تکرار شونده روی پارچه نقش می‌بندد و نمای بسیار زیبایی را به وجود می‌آورد؛ حتی وقتی که پرده دست دو شود. مدل پرده زبرا گلدار، یکی از محبوب‌ترین انواع پرده زبرا است که ظاهری شیک و سلطنتی به اتاق می‌دهد. این پرده برای مکان‌های رسمی بسیار مناسب است. شما می‌توانید از طرح گل داماس در ادارات، شرکت‌ها، لابی هتل‌ها، مراکز خرید و… استفاده کنید. حتی استفاده از این مدل به عنوان پرده آشپزخونه زبرا نیز مناسب است.

کرکره زبرا جدیدترین مدل کرکره آشپزخانه، اتاق خواب و پذیرایی، پرده‌ای مدرن و شیک است که انواع آن در بازار پرده موجود است و شما می‌توانید بسته به سلیقه و نیازهای خود هر یک را که می‌خواهید، انتخاب کنید. تمام انواع پرده‌ زبرا گیپور تا پرده‌های گل داماس و تور زبرا از جنس پلی‌استر تولید می‌شوند که بهترین نوع پارچه برای پرده است؛ زیرا دوام بالایی دارد، نگهداری از آن آسان است و به راحتی با دستمال مرطوب تمیز می‌شود.

فروشگاه اینترنتی پرده بازار انواع پرده‌ زبرا گل دار مدرن چون کرکره زبرا برای پذیرایی، پرده زبرا گیپور، پرده زبرا سفید طلایی، پرده زبرا رنگی، پرده زبرا سبز، پرده زبرا اکلیلی، پرده زبرا منظره و… را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. بدین‌ترتیب هر یک از مشتریان این بازار پرده می‌توانند ضمن مشاهده پرده زبرا برای آشپزخانه قیمت آن را مطلع شده و با انتخاب پرده زبرا منظره، پرده زبرا اتاق خواب، پرده اشپز خانه زبرا، تنوع مدل زبرا پذیرایی و حتی پرده سه بعدی زبرا، به پنجره‌های خانه خود رنگ بدهند.

منبع +

زیباترین مدل‌های پرده اتاق زبرا چیست؟

+ پرده زبرا موج‌دار
+ پرده زبرا بافت برجسته
+ پرده زبرا طرح چوب
+ پرده زبرا گلدوزی
+ پرده زبرا نقره‌کوب
+ پرده زبرا گل داماس
+ پرده زبرا ژاکارد
+ پرده زبرا دورنگ
+ پرده زبرا پلیسه
+ پرده زبرا ساده

چرا نصب پرده‌های زبرا بیشتر مانع از اتلاف انرژی می‌شود؟

انواع پرده اتاق حدی از عایق‌بندی پنجره و ممانعت از اتلاف انرژی را ارائه می‌دهند، اما پرده‌هایی مانند انواع پرده اتاق زبرا که ساختار دو لایه دارند، با حبس هوا بین دو لایه باعث می‌شوند عایق‌بندی بهتری فراهم شود و صرفه‌جویی بیشتری در مصرف انرژی صورت بگیرد.

امتیاز شما به این مقاله

One thought on “انواع پرده زبرا: بررسی مدل‌ها و طرح‌های متنوع پرده‌های زبرا

  1. اشتراک ها: راهنمای خرید پرده زبرا: انواع، ویژگی‌ها و راهنمای اندازه‌گیری و نصب - پرده بازار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.